Monday, 23 September 2013

ghebe cu usturoi


Ghebe cu usturoi



Ieri zi de plimbareala...dar ghici unde?!... in padure dupa ghebe. Cand vine vorba de urcat si coborat, mai ales in padure...pentru mine nu e chiar atat de distractiv :D. M-am incumetat si cum sezonul ghebelor e in toi, sa mergem! 
Am mers insotita, desigur, altfel nu se poate; nu am gasit de prima data, dar cand eram pe punctul de a renunta am gasit un loc cu cateva ghebe mici, frumoase, bune de cules (perfecte pentru masa de pranz). 
Am vazut cum e sa culegi ghebe si am experimentat pentru prima data "situatiunea" :D

Ingrediente:
  • ghebe (am folosit cca 1 kg, curatate)
  • o ceapa rosie
  • ardei chili
  • sare
  • piper
  • usturoi


Cum procedam?


Aceasta reteta este pregatita, cred, de 90% dintre noi..cine nu se da in vant dupa ghebe cu usturoi?! :D

Am spalat foarte bine ghebele, deja curatate, in 5-6 ape, le-am pus in apa clocotita cu sare, la fiert, si le-am lasat circa 10 minute (in apa am pus si o ceapa alba crestata in 4). Dupa cele 10 minute le punem la scurs.

Intr-o oala am pus putin ulei (nu-mi plac cand baltesc in ulei), ardei chili tocat, ceapa tocata. Am lasat sa se gateasca la foc mic cca 5 minute. 
Am adaugat ghebele si am calit cca 10 minute. 
Le-am servit cu mujdei de usturoi si mamaliga.
Ne-au placut foarte mult.
Ele au fost micute de fel si s-au gatit minunat.




1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...