tarta cu bacon si branza


Tarta cu bacon si branza



Am reusit!!!...da...da...da am reusit sa pregatesc pentru prima data o tarta cu aluat facut de mine.
Fantastic, nu! :D
Eiii..bine din dorinta de a pregati quiche lorraine, am zis hai sa cumparam bacon, branza si smantana si sa purcedem. 
Rezultatul: foarte bun!!! 
Imi plac tartele, mai mult cele sarate decat cele dulci si cred ca desi a fost prima data cand am intrat pe acest teren, nu va fi si pentru ultima oara! 

:)





Ingrediente:

Aluat:

250 g faina
125 g unt
1 ou
un praf de sare

Umplutura:

100 g bacon
200 g cascaval
50 g branza provolone/emmentaler
5 oua
400 ml smantana 
nucsoara
piper


Cum procedam?



Pentru inceput am pregatit aluatul. Astfel ca in bolul unui robot se pun: faina, un praf de sare, untul rece taiat cubulete si se mixeaza prin pulsatii, pana aluatul capata aspect de pesmet. Se adauga oul si vom observa cum aluatul capata consistenta.
Se pune intr-o folie la frigider pentru minim 30 min.
Punem aluatul intre doua foi de copt/plastic (astfel nu se lipeste aluatul de sucitor) si intindem pana la o grosime de cca 3 mm.
Asezam aluatul intr-o tava (d=26cm) si il asezam uniform peste tot. Al meu a avut tendita de a se rupe, dar e foarte maleabil si pe poate lipi la loc.
Punem o foaie de copt, asezam o greutate (boabe de fasole, orez, etc.) si dam la cuptorul preincalzit 175-180C pentru cca 15 minute.

Dupa cele 15 minute, scoatem tava, dam la o parte greutatea si foaia de copt, ungem cu ou batut si punem pentru inca 5 minute la cuptor. Astfel se formeaza o protectie pentru a nu se inmuia blatul cand punem umplutura.

Pentru umplutura, taiem cubulete baconul, il punem intr-o tigaie cu fundul gros pentru cateva minute pentru a pierde din grasime. Cand e gata il scoatem pe un servet.

Oul batut pentru a unge blatul il punem intr-un bol, adaugam si restul de oua, batem bine, punem smantana, nucsoara, piper si omogenizam foarte bine.

Astfel ca: punem baconul peste blatul copt pe jumatate, branza taiate cubulete si amestecul de smantana cu ou.

Se da la cuptor pentru cca 35-40 minute la 180C. 
Am servit-o cu sfecla cu hrean.

:)








Comments

Popular Posts